Bloggen igång igen!

" När man ska ta honung men ballong är det förfärligt viktigt att man inte låter bina veta att man kommer "
Nalle Puh


Äntligen får man blogga igen! Wiiii!

Haft en väldigt lugn helg med väldans halsont, o känt mig allmänt hängig...
Inte sett ut som mkt för världen om man säger så...

Måndag i går...
Startade veckan med ett alldelens för stort bakverk... Gjorde en dubbelsats av tunnbrödet ja bakade till jul...
Tog HELA dagen d där baket... vågar inte ens säga hur många timmar!
Var sååå less på o kavla!
Men nu har ja fått dela ut lite gott bröd till nära o kära, o dom gillar d skarpt så får tänka att d var värt d :-)
Men Fanny & Robert bjöd på middag på kvällen, d var riktigt skönt o inte behöva göra nån mat efter d där...
Grymt god lammstek hade dom gjort!  Tack för middan mina vänner! :-)

I dag har ja åter igen varit på Englunds i Lule, hämtat brors bil och svängde förbi Hannah för o kolla in hennes nya lilla lya!
Vill åxå komma mig till stan...NU... Less på detta väntande...!!!
I need to be needed som man säger...
Nå väl sen tog ja min rumpa hemåt igen, vart ingen lång vistelse i stan.
När ja kom hem  ringde bror o frågade om ja kunde komma me bilen till Kalix..
Snäll som man är sa ja okej.... Åkte in o bytte bil ännu en gång...
Vad gör man inte för sin lillebror ;-) haha!
Men vet ni vad ja upptäckte när ja körde genom den lilla hålan Kalix?
Jo dom har öppnat en ny butik, RYSK MINILIVS!!
Vad i HELA FRIDEN ska d föreställa...??
Herregud....
Har nån en förklaring till d?
Jag höll då på p garva ihjäl mig där i bilen för mig själv!

Skulle börja baka morotskaka i kväll... Såklart hade ja ingen bikarbonat och klockan var 19.05, Ica hade stängt!
Får göra d i morrn då ist... :-)

Nu är d lost så nu måste ja verkligen lägga undan min lilla laptop!

Gonatt!

Love // Sandra


Kommentarer
Postat av: Svenne Svensk

Vadå garva ihjäl dig?! VILKEN FIN BUTIK, säger i alla fall jag! UNDERBART att få ta del av den rysla mat- och fikakulturen lite grann! Spasiba!

2008-09-01 @ 20:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0