Främlingar i slänten...

Alltså i dag vaknade jag av att d smattrade på sovrumsfönstret, typiskt tänkte jag... Precis som ja trodde.
Inte kan d väl vra fin väder dom dagarna jag börjar sent inte...Nej nej... Så inte heller i dag.
Men vad jag dock trodde var att klockan inte alls var nå mkt med tanke på hur trött jag kände mig i HELA kroppen, huvudet o speciellt ögonen.
Kollade klockan på telefonen.... 11.31! Herrejävlar, drömmer jag?
Nope inte d... Stutsade ur sängen, d här gick ju bara inte. Hade planerat en hel del i dag om d var dåligt väder nu har ja inte hunnit med nått av d alls o ids inte börja...
Precis varit me mamma till Morjärv o kollat på lite tyger, vi hittade dock ingenting....
Ätit lunch på shellilainen o nu sitter ja här...
Funderar på o äka in till Kalix strax o kolla in lite grejer innan jobbet...
Tror d blir så faktiskt...
Just nu skiner solen faktiskt, men d e för sent nu!
I våran slänt ligger nå luffare o sover typ! Hade sån lust köra i väg dom... Men vad tusan säger man?
Pappa får ta hand om d där ist, han vet vad man säger och inte säger fast han säger d ändå :)
Dom var säkerligen inte ens svenskar heller...!! Do me nog från nå land där man andvänder andras gårdar till sov/solställe.... IRRITERAD!!!
Så här e d varje år, tyskar som står halvvägs uppe på gården o fotar huset... Bara för att d e rött m vita knutar typ...
Väldigt svenskt...finns överallt varför vårat hus? När jag var lietn var d tyskar o kröp uppe vid huset i rabatterna... Då vart ja fan rädd!
Att bo bakom shell på sommarn e som d e.... Den ena e värre än den andra...

Nå nu skaja göra nån nytta o sen dra mot Kalix...
Jobba några timmar o sen möte... Sen ska ja i säng TIDIGT i dag! Så kanske ja vaknar i någorlunda tid i mrorn iaf...Fast d egentligen inte verkar spela någon roll....

Ha en bra "lill lördag" vänner!

Love / Sandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0