Sjöslaget på Vassholmen!

Ursch så dålig ja e på o blogga nu för tiden... Kan bero på att d e sommar =)

Nåväl i helgen var d piratfest ute på Vassholmen. 9 glada och mysiga tjejer fyllde 30 och slog på stort!
Massor me  härligt folk, super god mat & massor med gott dricka gjorde festen till ett sju helsikes sjöslag där ute på ön!
Bland dom sista i land och en taxiresa till Grytnäs klubbades jag ner i Saras soffa när alkoholen hade tagit ut sin rätt....
Men som vanligt "dagen efter" är Sandra piggare än någonsin.
Vaknar kring 8 och kan som vanligt inte somna om, måste iväg! Ska ut o sola i dag ju.... =)
Tar på mig mina piratkläder och traskar ner till hotellet för o hämta bilen och köra mot Frevis.
Nästan framme i stugan börjar de nsabblars oljelampan lysa, alltid e d nå me min lilla bil....
Nå fram kom ja men sen fick ja itne köra en meter till för lillebror....
Chrille o ungarna kom till Frevis och jag och mamma gjorde dom sällskap till stranden där vi låg hela dan...
Stranden där e lite konstig.... Solar helst bara baksida där och d visade sig att jag gjorde i går åxå... Rätt så sablars bränd ja e på baksidan av kroppen....kritvit på framsidan...inte snyggt.
Solen och stranden e inte så synkade.... Prova så får ni se!
Nå sen var ja ju tvungen åka till Kalix o köpa bilen lite olja... Fick mig en liter o puttrade på tillbaka till stugan igen, fyllde på och nu var bilen nöjd så vi kunde ta oss hem mot byn igen för o tvätta lite arbetskläder som ja kom på att jag inte hade gjort...  TUR!
Sen kom den där klubban flygandes igen och slog ner mig i sängen och ögonen vart så så tunga plötsligt...
Tänkte att nä helsike att ja ska somna innnan maskinen e klar så jag hänger upp tvätten innan ja somnar iaf... Men nä....
Maskinen vara lldelens för seg... Somnade....
Vaknade vid 23... Satan! Tvätten.... Upp med den och sen ner med Sandra under täcket.... Sov på 2 röda igen!

I dag e d måndag igen, ny vecka nya möjligheter...
Jobbat 10-14, jätte skön dag!
Hade önksat att solen hade varit framme lite mer nu på eftermiddan bara så jag kunde få mig lite färg på framsidan av kroppen åxå men den lyser med sin frånvaro just nu.... Så får väl bli nå annat  gjort ist.
Skulle ju faktiskt behöva träna lite... Börjar dock känna av lite halsont.... Ska INTE bli sjuk!
Men en lånpromis och lite styrke efter maten sen kanske skulle sitta fint!

Till helgen blir d kalaset vänner.... Som att d inte kalasats nog den här sommarn... :/ Men men man lever bara en gång!
Hoppas på o få träffa en massa härliga gamla och såklart nya ansikten!
Fått mig ett eget boende till och med under helgen! Nice =)
Men nu var d nog allt för denna gången... Så himla mkt som hänt sen ja skrev sist men orka berätta....
Allt kanske jag inte ens vill berätta, så d så....Skratt!!

Nä vänner och mamma ;)
Sköt om er!

Love / Sandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0