Åreresan är över... :-(


Då var man hemma till verkligheten igen....
Den grå vardagen tar ny fart...
Sabblars så less ja e på den...
Nå väl hörrni hur slutade vår vistelse i Åre då?..... :-)

På lördag missade jag tydligen d roligaste under hela resan, after skii på bygget dit gänget for efter deras turer i backen.
Men som d rann ur mina ögon och min näsa så bestämde ja mig för lite vila så jag skulle orka med kvällen.
Jäkla förkylning som kommer när man minst vill ha den jämnt!
Nåväl dom kom tillbaka på senare eftermiddan och då gjorde vi oss i ordning och drack en del innan schalgerkvällen på Holiday sku börja, vi sku ner dit för en matbit..
Å vi var GODE hungriga, har nog aldrig varit så hungrig i hela mitt liv!!!
Men denna goda, "finare" middagen som vi sku äta sista dagen slutade med arga norrlänningar!
Här står vi och beställer 5 målmat, 5 vitlöksbröd och en dryck var....
Ut får vi... Jag & Hannah fick 4 bröd VAR, Dom andra 3 fick DELA på 4....Redan Jävligt fel!
Sen kommer d ut 2 MÅL mat!
Vi började alla kolla våra kvitton, bara 2 som betalt för den riktiga maten!
Jajjemän den där Slajmiga, långhåriga, TÖNTEN i baren hade ju inte FATTAT nått! Eller ja menar LYSSNAT!!!
Jag sa KLART OCH TYDLIGT TILL HONOM: -" Jag ska betala för en burgare, en cider och ett vitlöksbröd"
- ja sa han och tog betalt och gav mig BESTICK!!!
Alltså sen när har man börjat äta vitlöksbröd med bestick!?!?!?!?!?
Hoppas han blev av med jobbet, han passade inte alls där!!!
- Jag pallar inte sa han till Micke när han sku "skälla" på han....!!
- Orkar inte stå här och svamla med dig sa han till Theres....
MEN FIXA VÅRAN  MAT DÅ som vi väntat på 1 timme nu....!!!
Tror ni vi hetsade upp varandra nå vid bordet...? SKU TRO HE!!!
Ni förstår inte hur mkt otrevliga människor vi hann stötta på i Åre, alltså..... Jobbar man där måste man vara grymt serviceinriktad och kunna ta fulla, jobbiga människor VARJE dag!! Och vi var inte ens d ju, vi ville bara ha vår mat!
Schlagern hamnade som i skymundan under fajten med slajmet!
Nå väl slutade med att grabbsen till slut fick nog och gjorde hyss så dom vart utslängda...
Men vi kunde inte annat än garva ihjäl oss åt situationen, för vakten och.....Ja....Nä vet ni vad man måste ha varit där för att förstå... *ASG*
Sen tog vi oss iaf enTaxi hem igen där vi skulle ta och dricka lite innan utgång...Slutade med att vi fick nog och bäddade ner oss allihopa i vardagsrummet och kollade jägarna, nu var festen slut för den här gången.
Var otroligt skönt på söndag morgon att vi inte hade gått ut eftersom vi nu skulle sitta i bilen i 75 mil typ.
Men hem tog vi oss efter många om och men :-)
Var helt underbart slänga sig i sin egen säng, under sitt eget täcke i natt.... Ville aldrig stiga upp i morse!

Nu återstår d bara att tacka alla inblandade för en super helg! vi kommer göra om detta!

Ska ni andra någongång till Åre, så e bästa bakishänget på Teliabutiken :-)

Nu ska jag snart börja ta tag i denna påskvecka, ska ringa lite samtal och fixa en massa i dag o i morrn, på onsdag tror ja att jag o mamma åker till stugan...ska bli såååååååå skönt!!

Love / Sandra

P,s Perrelli vann ju!!! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0