D var den veckan, då var d helg!

Hoppsan då var d helg igen!
Lördag morgon & har precis ätit upp min gröt o mitt ägg.... Funderar starkt på att koka till mig ett till ägg var himla gott!
Ska äta stadigt nu igen när d vankas utgång i kväll :-)
Boden nästa! Tjejfest hos Helen & Sen utgång....

I torsdags snöa d SOM VANLIGT, o blåste...

Vänta...måste gå o fixa d där ägget....

Såja... Var var jag?
Just d torsdag... Jo men alltid när d e sånt där väder, d e då jag kommer på att ja ska ut på vägen. Helst inte heller E4:an utan E 10:an....
Ringde Fanny 9 på MORGONEN, tror hon vart ltie chockad. JAAAAAA!!!
Sa att nu ska vi fara till Överkalix o köpa lite kläder :-)
Hon var på... Sa att ja kommer på drygt 2 timmar, ligger än i sängen ska äta o fixa mig i ordning, sen måste ja fara till kalix en snabbis o byta bil så kommer ja.
Johå sa hon. Jag kom dit 1 timme o 50 minuter senare... Hon låg i soffan,LÅÅÅNGT i från färdig :-)
Trodde inte att ja sku vara på plats förrän där 2 timmar senare... Herregud vad tror hon ja e för snigel ;-)
Upp o hoppa var d!
Innan hon förstod att d var ÖVER kalix vi sku till o inte Kalix så var vi på väg....
-DÅ förstår ja varför du ville komma i väg i tid...!!! sa lilla yrvädret mitt då..... Hon e bara för jyr o söt!
Men vi åkte upp, att ja alltid ska ha den mest åkrädda människan i bilen när d e sånt där väder....!!
SNörök så d sjöng om d, ibland trodde ja hon sku svimma där i sätet... Stackare... en vacker dag inser hon nog att d inte e så farligt åka med mig, jag kan köra ;-) hahahaha!!!
Nåväl kläder hittade vi då.... 2 jeans o 4 tröjor/linnen. Mkt för pengarna fick ja ska ja säga!
Så nu e jag klädredo för Åre till veckan tjoho!
Sen vart d kvälls promis o träning.... Sååå skönt att man kommit i gång ordetnligt nu!

I går fredag...
Ja då drog ja upp Funny Fanny igen ut på lång promis, var helt underbart skönt ute i går....!!!
Gick nog över 1½ timme, hoppas d e lika skönt i dag.Ser så ut men man har blivit lurad förr när man kommit ut genom dörren e d stört kallt!
Annars var d bara lugnt, Var o sola på kvällen, åkte till mamma kolla lets dance, hem o träna som en tok o färgade håret...Sen var ja sååå trött o somnade bums...

I dag var d segt på morrn som vanligt, att den där sängen e så förbaskat skön, d e helt otroligt vad ja älskar den :-)

ÄGGET!!!

Så ja...

Nå i dag blir d en lång promis igen, sen dusch o fix.
Packa partyväskan till Lule igen, o styra kosan mot bästis.
Där blir d middag o MASSA surr, i dag mer än vanligt tror ja!
Sen bär d av mot Boden som sagt.... Blir nog rätt så trevligt ska ni se!
Men blir nog rätt lugnt med tanke på att vi snart ska till Åre oxå, kan bli en del party där me ;-)
LÄNGTAR!!!!
Ska bevisa att man inte behöver åka skidor för o vara i Åre! ;-)
För d tänker ja inte ge mig in på en gång till i mitt liv! Hoja....!!!!
Blir nice iaf!

Hörni ha en toppen bra lördag allihopa nu!...

Nu ska ja äta mitt ägg o sen ta på mig munderingen o gå en långprom....!!!

Love // Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0