Hål i hakan...

Jaha då satt man här igen, ny hemkommen från staden.... från festen.
Tack gode gud att jag bara körde en dag denna långa påskhelg, vart alldelens tillräckligt!
Nu jäklar blir d nyktert ett tag framöver hade ja tänkt :-)
Nå väl hur har påsken sett ut då?
Åkte till stugan på torsdag & stannade där till på söndag, var så underbart skönt vara där o inte typ göra ett dugg!
Äta, sova, kolla tv och äta lite mer...
Så nu e d bara sätta i gång med träningen stenhårt igen...
På lördag, påskafton alltså skulle Sandra så stort åka tilll Baskis o hämta vatten....
Jag kom mig dit och hann sätta dunken under slangen så tog en rejält stor isfläck tag i mina ben i slunga iväg dom bakåt så d sjöng om d!
Hamnade på hakan kan man säga....
Telefonen flög och ja upp snabbt och hann kort känna efter om ja lever eller inte...Helvete vad ont ja fick överallt!
Tog upp telefonen o fortsatte prata när ja ser att d droppar blod från fejan... Vad i h*?
Kollade i bilrutan o d såg ut som ja fått ett ordentligt skrapsår på hakan.... Men tusan så d droppa blod.
Till slut insåg ja att ja måste hem igen UTAN vatten, d gör hiskelit ont och d droppar bara blod.
Slängde in den tomma dunken igen och satte mig i bilen o kollade i backspegeln...
Helvete ett djupt jäkla köttsår möttes ja av på hakan!
Och jag som HATAR se sånt fick PANIK! Fortfarande pratandes i telefonen...
Nu kom tårarna o paniken, jag måste ju för tusan till akuten, ja måste nog sy.
Körde hem, kommer fan inte i håg den korta resan knappt för att ja hade så panik o inget att hålla emot blodet som rann...
Kom hem helt hysterisk, mamma o bror trodde nog minst nån hade dött...
Bror fick skjutsa mig till akuten där d visade sig att ja hade rätt, jag var tvungen sy... Guds tur att d bara vart ett stygn!
Och hur snygg tror ni jag var? Inte allra värst kan ja ju säga....
Jaha o jag som skulle på krogen dagen efter...
Kan säga att ja fick förklara ett EX antal gånger vad ja gjort, undra om någon tror på att ja verkligen var nykter! för d var ja :-)
Så där gick man i går på krogen med plåster på hakan, jajja d gick d åxå...
Nu hoppas ja bara på att d inte blir ett fult jäkla ärr på hakan...snälla snälla bli fint igen!!
Nu har ja bara ont i min arm än... Men d ska väl gå till sig.
Nå väl i går var d ju då krogfesten, festade me Maddis, hur kul som helst! Blir ju inte allt för ofta man träffar henne, men d ska vi ta o ändra på nu!
Tack gumman för en rolig kväll!


Nu bara orkar ja inte skriva mer, nu måste ja äta något o sen hyra en film o lägga mig på soffan!

Love // Sandra


Jag vill bara säga att jag har den absolut bästa vännen man kan ha i sitt liv!
Vad tusan hade jag gjort utan henne??? :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0