Effektiva söndag!

Vaknade nog i morse på lite fel sida kändes d som...
Allmänt nere bara... Såklart fanns d ju saker som kunde få en le lite iaf... :-)
Men låg länge kvar i sängen efter ja vaknat, åt frukost 2 ggr....
Kanske hade och göra med att jag verkligen hade hoppats på lika fint väder i dag som i går, men inte...
Grått o dystert var d på morgonen, satt hemma o lalla på o väntade på att d sku sluta regna o förhoppningsvis titta fram en sol....
Den kom till slut!
Snabbt var ja i kläderna o ute o proma, kändes sjukt skönt i dag! Rensa huvudet lite...!!!
Mitt i allt började d dock regna, såklart precis på den plats som ligger mitt emellan allt så kunde inte söka nå skydd... Jag VISSTE att d sku börja regna just där, lite äckligt....
Men d var som tur var snabbt övergående...
D e så sjukt att ja förra veckan gick i täckjacka, vantar o mössa typ, i dag har man bara mjukisar o en tröja typ.
D svänger fort när d väl svänger...!!

Sedan har vi haft effektiva dagen här ute på gården i dag.
Pappa har fixat hundarnas små hem, Maggan stapla ved och jag krattat gården för brinnande livet!
Har såklart blåsor i händerna nu... AJJJ!!!
Men fint blev d ;-)
Kanske ska gå ut o stapla lite ved sen åxå ett tag, he ger ju träning d åxå ;-)

Grannarna ska nog bjuda på grillat i kväll, skönt för ja kände inte alls för o laga nå mat!
Man tackar o tar emot ;-)

Nu ska ja ta på mig ett par rena sockar o dricka flera iskalla glas vatten!

Love // Sandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0