Sova, jobba, äta, träna.... å sen om igen!

Jag e faktiskt mäkta stolt över mig själv. Tror d kan vara typ första gången i mitt liv!
Nä Cidesco examen var ja åxå gode stolt, men annars...
Hur jag totalt vänt mitt liv.
Tar hand om mig själv, tänker på mig själv.... Ego! Behöver fan vara ego. D säger Fanny iaf ;)
Satsa helhjärtat på sig själv ett tag innan någon annan ska in och ta plats =)
Plötsligt händer d! Kanske.....

I går var vi på ett sjukt roligt spinningpass!
Och i dag var ja på aerobics, hade nästan glömt hur skoj d är! Men ursh vad man tappat allt som heter koreografi.
Eller så minnet.....
Men d kommer väl d åxå, man får bjuda på sig själv och snurra och sparka fel hit o dit.
Alla e vi ju nya till en början.
Försöker tänka så, för helst vill ja kunna ALLT DIREKT!

Dena häer veckan hörrni...
Har jag planerat varje minut, sekund typ.
D känns inte alls så roligt... Finns ingen tid över till nått annat...
I morrn måste ja på gymmet kl 7 för efter jobbet ska ja me mamma o handla mat.
Hur F** ska ja ta mig upp o dit den tiden???
Hoppas hoppas HOPPAS Millan eller Jowa kommer med! Då kanske ja tar mig...

Vore kanske en bra början o typ sova NU, för ja e trött som stryk...märks d? =)

Sleep gott!

Love / Sandra Blad

Slösa borde vara mitt mellannamn...

Jag e helt makalös på o göra av med pengar!
DYRT vart d på Team i dag IGEN!
Men nu hålls brösten på plats och snygg om fötterna e jag på gymmet....
Skor var då verkligen inget ja tänkte köpa den här gången, men va fan jag behövde dom verkligen.
Springskor i gymmet e ingen höjdare.
Dessutom var dom svarta & ROSA.... Wiiii! Skita snygga juh!
Ett par till mys pys mysis byxor blev d åxå.... efterlängtat köp!
Så nu drar vi nog på d där ikea besöket en månad till, haha!

Nu ska ja äta lite & kolla läget på Jowa och sen fara till Vitån o kolla skotertävlingen.
HEJA KALLE!

Jo....lill plutt blå XAN-dra e ren igen, men nu kommer ja garanterat skita ner den igen redan i dag.

Love / Sandra.

Helg igen...

Uppe med tuppen denna lördag morgon! Känns skönt!
Detta även fast d blev nått glas på B4 i går, men ändå en gode lugn tillställning.... för min del iaf.
Ingen ro i kroppen o sova, har alldelens för mkt o göra den här helgen som sagt.
Nu ska ja äta min gröt o äggfrukost o sen väcka upp Millan o fara o tvätta fjällan o lill plutt blå ( Millans nya namn på min bil, haha ) med bror.
Sen blir d team o kolla om d finns nå träningskläder.
Men sen,.....?
Blir d väder för o skidra eller ska man fara o kolla på tävlingen i Vitån?
Måste fundera....
Sen i eftermiddag e d äntligen dags o fixa håret, min utväxt e grotesk!
Ska bli lite ljusa slingor nu tydligen =)
Phil & Sara ska få sina efterläntade massager åxå.
Och sen än senare gymmet..... och i går pratades d om middag hos Mel.
Vi får nog se hur d blir med den biten =) Tagit ut kyckling för säkerhets skull iaf.

Nästa helg ska vi bo på hotell, jag & mina 2 goaste singelbruttor ;)

Nä dags för ägget o thekoppen o sen en runda med dammis innan biltvätten!

Ha en härlig lördag där ute!

Love /Sandra




Jag e faktiskt duktig.... =)

Spinning + torso i dag med sjukligt onda armar!
Millan e ingen måttlig lärare i gymmet ;)
Jag ligger som lite efter i den där salen....
Men samtidigt e hon den bästa juh =)
D går bra nu... varit träning hela veckan.
I morrn blir d vila & sen träning hela helgen.
Ojsan slojsan d e så himla mkt jag ska hinna med i helgen....
Tror jag måste lägga upp en plan & skriva en handlingslista!

Nattis Nattis!

Love / Sandra.


Man ska aldrig sluta förvånas...

Har precis avverkat första passet på GYMMET... Jo ni läste rätt.
Pulsen var fan uppe i ja jag vet inte vad av att bara kliva in där, tack gode gud att d var lite folk.
Ja få se hur d kommer gå i forts....
Tur jag har Millan, utan henne hade jag då aldrig varit där d kan jag lova!
Men ger mig själv en ordentlig klapp på axeln för i kväll =)
I morrn ska ja lägga upp nån plan med Emma, blir himla intressant!
Går den här kroppen trimma i form verkligen? Ja kanske..... haha!

Nu ska ja fixa ihop en smoothie o sen kanske man skulle kolla desperate.
Sen blir d boken o sömn.
D e en ny dag i morgon åxå!

Snälla halsen var inte ond på mig i morrn åxå, orkar faktiskt inte med d!

Ha en skön mystisdag kväll =)

Love / Sandra




Sådär ja...

Gjort premiären på TC i går kväll.
Spinning + torso.
Galet skoj FAKTISKT!
Kan nog bli en del pass för min & Millans del framöver!
På torsdag ska vi nog prova på aerobics.
Sjukt länge sen jag gått ettt sånt pass så blir nivå 1 till o börja med =)
Jag e iaf i gång!

Lång arbetsvecka har vi framför oss åxå, mkt i veckan.
Men d e skoj som tur e! Jobbet förgyller mina dagar för tusan!
Dags för grötfrukosten nu!
I dag blir d STOOOOR frukost, ska orka länge på den.

Tisdag mina vänner.... snart helg =)

Love / Sandra.

Nu jävlar rent ut sagt!

Har jag BESTÄMT mig!
Gick med bestämda steg mot Nova & köpte guldkortet!
Ska d va så ska d va!!!
Nu ska här tränas framöver...
Drar mig undan allt för en tid & tar hand om mig själv nu....
Jag försvinner inte, taggar bara ner mitt liv lite.

Såklart vaknade jag i dag med ond hals! Matar c-vitamin i mängder nu, har inte tänkt bli sjuk!
Varken tid eller råd med sånt.
Nu ska jag äta lunch och sen göra mig i ordning för jobb.
Millan kommer bli glad när jag visar min bricka =)

Ha en go måndag där ute!

Love / Sandra.

Vackra text....

Det är nu som livet är mitt 
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått
















Det är ändå vägen jag valt
Min förtröstan långt bortom orden
Som har visat en liten bit
Av den himmel jag aldrig nått
Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till
Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar
Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans
Jag vill känna att jag levt mitt liv

Härlig morgon!

Tisdag morgon, börjar inte förrän 11.
Avnjuter min mega goda frukost.
Min nya favvo, fiberhavregrynsgröt & proviva skogsbär!
Och sen såklart mitt standardägg, thekopp & Juiceglas.
Jobba hela dagen i finvädret o sen träning, inget ska få komma i vägen för d i dag!
Inga extra massager i dag inte, sorry.

Dags fixa fejan o ta på sig nå kläder, bädda sängen & diska bort frullen.

Shit vilket roligt inlägg =)
Men ni får nöja er för den här gången.
See you!

Love / Sandra.

Virvelvinden!


Vet inte själv vad som hände under dagens lopp, jag ville till slut bara gråta.
Helt utan anledning.
Dålig dålig dag antar ja...
Vill inte göra nånting, helst bara låsa in mig & sova...
Tills på måndag iaf...
Urk bulle vad allt känns.... ja jag vet inte.
Tror jag behöver sova.

Hoppas ni andra har en trevligare kväll o ha en fortsatt bra helg!

Love / Sandra

Vi drack vin & rökbastun 12000 liter vatten....


Nu ger jag mig in i något som jag får se om jag avslutar.
Jag ska försöka sammanfatta den senaste tiden.

Sist jag skrev var jag ond, eller ond var nog bara förnamnet.
Skidorna ja.
Inte en meter, inte en centimeter inte ens en milli åkte jag på dom efter d fram tills det var dags för Ylläsresan.
Men ser man på, även detta fick sig en vändning.
Nu ska jag berätta.

Nån dag innan jag åker till Ylläs kommer Melinda med ett papper & säger:
- D här ska vi åka Sandra.
Skridfinnarloppet ( tror jag det hette )ska token anmäla oss till!
Kom i håg att jag e ond än.
Nä hujeda mig tyckte jag.

Vi jobbade som tokar dagarna innan jag åkte uppåt hade så dåligt samvete som lämnade tjejerna när vi hade som mest o göra, men resan var planerad så länge och det kändes skönt få åka i väg härifrån några dagar.
Så förra onsdagen rullade jag uppåt, även denna gång körde jag själv.
Jisses så spännande, skoj.... NOT!
Lika jävla rädd varje gång, mörkt, mörkt,mörkt... skog, skog, skog... Och en vinglig liten bil.
Men fram tog jag mig!
Där möttes jag som vanligt av tomtebloss ( enorma denna gång ) och en glas rött.
Packade in mig i stugan, satt mig framför brasan och njöt av lugnet, underbart!
Blev tunnbad den kvällen + en del snöänglar!

 
 


Torsdag, första riktiga dagen där uppe o dags för fiendemötet mellan Sandra & skidorna.
Skulle vi bli vänner igen?
Faktiskt, rätt så....
8 km tror ja d vart den dagen.
Herregud skulle det inte kunna finnas såna E4 spår överallt??
Ljuvligt.
Men ingen av oss kände att d var så där jätte skoj åka den dagen.
Dom andra hade ju faktiskt redan åkt några dagar innan jag kom åxå så jag förstår dom.
Men vi tog oss runt o nöjda var vi.
Jag kände att jag kanske kunde ge skidorna en liten kram iaf.

MEN SEN!
Herregud hur ska jag förklara det här?
Den här kvällen var det jag som stod för middagsmenyn i stugan.
Fondue, bakpotatis,kryddsmör,stor mumsig sallad.
Tjejerna fixade middagen & jag höll på & äta ihjäl mig!
Herregud vad jag älskar den där maten!
Doppar kött i timmar, men Jowa hängde med mig, skönt o slippa vara ensam...oftast blir ja d till slut.
Lyckat!

   

Maten uppäten, disken avklarad, dags för lite spel & vin innan det skulle bli dags att  (för första gången för några av oss) bada rökbastu.
Ronny & Stefan hade nu eldat denna Bastu i många timmar och nu var den snart färdig för entre.
Ronny kommer in efter att ha kollat till den och kommer in i stugan.
Ida går i samma veva ut för att ÄNNU en gång svalka sig ;)
( Hoja det var så varmt konstant i den där där stugan)
Ronny kommer ut strax baki henne och Ida ser att det slår ut lågor från ena väggen, tror ja.
Ida - D BRINNER!!!
Ronny - HEEEELVETE ÅXÅ!!!

 

Ida rusar in och säger till oss andra... eller säger SKRIKER att det brinner, haha ye right, eller hur?
Ida - PÅ RIKTIGT!!!!!

ALLA flyger upp och springer ut.
Sen gick d bara så fort så var hela bastun övertänd.
Brandsläckarn gick inte i gång och det vart bastuns totala död.




=(
Ring ring...
112!
Discoljus hade vi då på plats halva natten.
Brandbilar och polis.
Kändes så hemskt.....
Vi hann aldrig ens prova den.
Vissa av oss hann aldrig ens se hur den såg ut inuti.
Ursh, men tack gode gud att ingen gjorde sig illa.
D var d viktigaste.
Men shit vilka fumliga brandmän, har dom brandutbildningar i Finland???
Jajja släkt vart d & 12000 liter vatten hade gjort jobbet.



Sen fick vi ta oss en lite enklare variant av bastu, vedeldad.
Nått fler glas rött o sen gonatt.

Det är bara tordagen jag kommer berätta så här förfärligt utförligt om...
Nu går d undan...

Resten av helgen var som vanligt grymt underbar!
Men vet inte vad som hände när vi ENDAST drack EN varm choklad med Minttu...???
Desto mer vin kanske...?
Massa spel, lärt mig ny/gamla kortspel igen.
Massa skratt, INGA tårar, och absolut INGEN hemlängtan.
Ingen fick upp mig i backen den här gången heller...
Skakar i benen av bara tanken.
Men drog en mils promis iaf.

Avslutade resan med en skidtur där tjurigheten tog överhanden.
1,8 mil vart d.
Jag tog mig till Latvamaja & tillbaka.
Nöjdish!

Sen var d dags...
åka hem igen...
=(

Men tur som man har mötts man av tjejorna redan på måndagen & då blir man glad igen!
MEN då kommer Melinda med ÄNNU ett papper i högsta hugg.
( D  första hon nästan gör när jag kommer in genom dörren )
Nu ska vi spinna för livet åxå.
Så nästa lördag ska vi hålla igång en spinningcykel i 6 timmar.
Vad har hänt?
 Sen när vart vi ett sånt duktigt o hälsosamt arbetslag?
=)
Men d känns så bra att vi alla äntligen e på G!
Tror baske mig d börjar bli vår!

Nu har jag varit & åkt 3 dagar i sträck o vi en vänner än.
Man slutar aldrig förvånas.
Men måste träna på uthålligheten, den e kass!

Men på lördag gäller d!
HUDverket Hustlers åker skridfinnarloppet, i SIN EGEN TAKT!
Vi hoppas d e många blåbärssoppestationer efter vägen!

På lördag e d även finalen i Melo.
Tror ni ja ska heja nå?
=)

Vet ni nu orkar ja inge längre...
Lång dag i morrn, mkt massakerande...
Och när jag nu avslutar detta inlägg mitt i jäkla natten tror jag allt att Sara har satt sin fot i Kalix igen!
ÄNTLIGEN!
Vilken kram hon ska få i morrn!

Sköt om er o håll tummarna för att hustlers tar sig i mål på lördag!
( Kanske snor i hop några kort på färden )

Sov gott där ute & dröm vackra drömmar!

Love / En lugn och rätt lycklig Sandra Blad.








RSS 2.0