D e lite roligt....

Alltså d bara är så....!!!
Min blogg e intressantast på söndagar!

Årets skyltsöndag gick super. Varit en jätte mysig dag.
Vi har nu blivit skylttjejor i våra salongsfönster och d vart faktiskt jätte fint.
Vi vann inte, men tycker ändå vi var bäst =)
Druckit koppvis med glögg... 3:e dagen på raken....så mkt glögg som ja druckit nu dricker ja annars knappt över en hel jul.
Men i år har ja julstämning banne mig!
Varit runt lite o kollat på stan och sen jobbade jag några timmar.
Varit till Töre o ätit me Fanny o familjen och firat henne lite på sin dag, tror hon vart kanon nöjd över eyelinern hon fick!
Skit snygg blir hon i den! =)

Nu är d bara krypa till kojs, jobb i morrn!

Love / Sandra.

1 Advent!

Äntligen börjas d igen.... Julen!
I dag e d första advent, vaknat tidigt... för o vara mig.
Tänt ljus och skall strax äta en mumsig frukost.
Sen ska ja piffa till mig o gå på skylt söndag.
Kl: 12 blir d mys på salongen med peppisar i glögg och avteckning av våra fina fönster!
Sen ska ja gå runt o kolla resten av stan om ja inte hamnar o jobba.
Sen ska ja ju givetvis åka till byn o gratta Älsklings Fanny som fyller 31 år i dag!
Måste köpa present ;)

Men nu e dags koka ägg och fixa ihop en smoothie!

Ha en underbart härlig och mysig 1:a advent kära vänner!

Love / Sandra.

Julpynt för hela slanten!

i går kväll efter jobbet drog vi en after work o laddade me tacos & ett glas rött på B4 och sedan var vi i full gång med julfix i salongen!
Vilken make-over d vart! Skit snyggt har vi gjort juh!
00.15 stämplade vi ut från salongen och tyckte vi gjort d riktigt bra!
Och sen upp i dag igen.... och pyntat d sista här hemma... Nu e d bara dom sablars kartongerna i hallen som måste upp på vinden.... Att d ska vara så jobbigt gå dit upp!
I morrn ska ja tända alla mina ljus o mysa hela dagen.... D blir en hel del ljus har ja insett, vilken bastu d kommer bli!
Och såklart gå runt "stan" o kolla in fönstrena. Typ första gången i mitt liv ja gör d isf =)
Inte tagit mig ner på jobbet för o kika på våra skyltfönstren än.... måste göra d, backstage..... =)

Men nu måste ja ut o verkligen SKOTTA fram min bil.... Måste varva lite med hjärtat där ute så hon inte tror ja glömt henne och slutar starta....
Ska åka till Töre o hämta lite sladdar så ja får igång mina ljusstakar..... sista pusselbitarna.

Måste hitta en vit gran, vet någon vart d finns o köpa?

Fest i kväll...? Eller inte...????

Love / Sandra.  

Hänt i veckan!

♦ Sovit alldelens föööööör länge varenda eviga jäkla morgon!
♦ Stöt på världens otrevligaste kassörska någonsin... Hon finns på IKEA! Helvete (ursäkta) vad dåligt humör ja blev på efter d.
♦ Julpyntat, börjat iaf... Mer rörigt än julfint för tillfället. Svårt hitta nya plaster till alla mina julgrejor. Förr har allt haft sin ständiga plats.
♦ Köpt 2 julklappar, insett att jag har grymt dålig julklappsfantasi i år! Vid den här tiden brukar ja alltid ha en lista klar för vad som skall köpas till alla. Står still! Helt jäkla still!!
♦ Ätit 4 påsar julskum... D e inte många tomtar i dom där påsarna. Men 9 kr styck på IKEA d ni! ( Inte bra men ack så förbaskat gott!! )
♦ Fortsatt min jakt på täckbyxor utan något som helst resultat, får nog frysa i vinter igen.
♦ Borrat ett håll för en krok... Inget vacker syn kan ja säga.... hållet på tok för stort o inte rakt tror ja. Hittade en större plugg men FÖR stor...går in halvvägs och nu får ja inte ut den. Så skruvade dit kroken iaf. Tänk er..... nä precis inte så fint. Mäh he duger. E ju ändå typ bara ja som ska kolla på d. HATAR betong! Väntar på att någon annan får komma o fixa dom andra hålen. tar inte i den där maskinen en gång till.
♦ Sovrummet börjar se ut som ett sovrum o inte en soptipp, känns mysigt gå till sängs nu.
♦ Fått så jäkla ont i ryggen i dag! I morrn ska jag få massage...måste, annars e ja kvadd hela helgen....
♦ Saknar NÅGON..... men d e väl som vanligt..... Kanske meningen ja ska vara ensam.... för gott....??
Nå än så länge går d ju bra. Helt jäkla underbara vänner jag har och fylla tid me i livet just nu!
Saknar mina luletösar.... men älskar dom såååå!!!
Och har väldens bästa jobbisar här! Vet ni hur bra jobb jag har egentligen.....?? D bästa man kan ha!

Var d nå mer....?? ( ursh vad trist blogg )
Njä.... i morrn blir d glöggkväll. Måste o köpa glögg!
Tror d blir lite peppisar till,
Vi funderar ännu på helgens festinbjudan... Helskota att d e nå varje eviga helg! Vi tar d som d kommer....
Kanske jobb på söndag, dags för årets skyltsöndag! Glöm inte o komma o rösta på våra fönster som kommer vara finast i hela "stan" förresten! =)
Fattar inte att d e mindre än en månad till jul!

Dags stänga ner skärmen för i dag....
Sov gott!

Love / Sandra ♥


Fortfarande söndag...

Dagens prom var välbehövlig! Super skön även fast d blåste lite kallt på mina bara kinder....
Min stortå ömma lite åxå, inte roligt... ( Var lite för ivrig med skalpellen i veckan )
Nå väl avslutade promen med ett besök hos Millan.... Suttit där & myst med Rally ett tag och hjälp henne få upp lite grejer.
Så fina våra hem nu börjar bli =)

Min stora lillebror bjöd sig själv på middag här i dag, vilket bara var bra för ja tänkte laga rätt mkt mat.
Ska göra försök 2 med o bjuda han på Tacopajen... Åhhh vad gott! Nu vart ja jätte hungrig, men måste tusan ner o handla lite till den så passar på o svänga om Lina på barnbutiken o surra lite tror ja!

Jo....................... har ni fått reklamhögen i dag??? Såg ni mig?? FY vad jag avskyr mig själv på kort!
Nå nu e ja där o inget kan ja göra......!!!

Nu ska ja traska ner till gallerian då....

Love / Sandra.


Härliga söndag!

Åh tänk att d kan kännas som en sån där mysig söndag morgon fast man druckit kvällen innan....
Herregud redan vaken ( dock inte så ovanligt )!!
Ligger på soffan & kollar biggest looser, herre jävlar vad dom gått ner i vikt! Helt sjukt! Grymt imponerande!!
Ska strax koka ihop en stor härlig söndagsfrukost, ska bara vila ett litet tag till....
Sen ser d ut skönt ute så ska ta mig på en lång promis och vakna till ännu mer....

Hotto var ingen höjdare i går men var jätte skoj träffa Anna igen efter många många månader!
Maya tror ja hade skoj åxå, födelsedagsbarnet =)
Vi dansade mest hela tiden, väldigt bra musik måst ja säga!
Herregud dom spelad CARA MIA UTAN att ja ens behövde tjata! Inte ens en liten liten gång!
Och sen såklart Bengtsing, Nice ;)

Nå nu ska ja kolla klart programmet och bli sporrad till träning! Gör väl ännu ett försök till veckan o ta mig i väg till d där gymmet.... Ska d verkligen vara så svårt???? Irri!

Ha en skön söndag allihop!

Love / Sandra.


Don´t like...

Jag hatar verkligen tvättstugor, gemensamma alltså!
Tacka vet ja en egen mysig liten tvättvrå i sitt eget hem...
Kommer bäva mig inför varje gång man måste ner dit...
Hinner bli såna berg innan man tar sig dit ner till djävulshålan.
Tycker d e läskigt där nere & på vinden där förråden är, är ja knäpp?
Nåmen nu e man iaf i gång, maskinen snurrar för fullt där nere, bara ingen snor min tvätt sen i torkrummet, sånt kan väl åxå förekomma?
Blir nog säkert modigare med tiden =)

Börjar riktigt sent i dag så passar på göra sånt här tråkigt som måste göras. Sen var d d där med den där TO DO listan...
Herrejävlar vad svårt d ska vara o ta tag i den!
Hatar Ringa! Tacka vet ja o kunna skriva ner allt man vill då får man med allt, men prata då glömmer jag hälften ja vill ha sagt jämnt!

Nä nu måste ja dit ner till maskinen igen o ta tag i maskin 2 och in med 3:e.....



Love /Sandra

Intressanta helger jag har!

Börjar verkligen tro att på söndagar e min blogg som mest intressant för då e min besökstatistik som högst!
E mina helger verkligt så intressanta menar ni?

Sitter med inbjudningslistan till min fest, svårt!
Men nu e nog lokal snart fixat, en sak ur världen....
Nu ska den ju bara fyllas åxå.
Blir en salig blandning av nya & gamla ansikten... Riktigt skoj faktiskt!

Maysan fyller år i dag så har precis varit o fikat go fika.... Vilket verkligen inte behövdes egentligen, men men nu fyller väl ingen inom kort igen...?

Ska fortsätta med planerna lite.... Ni vet hur ja är!

Love /Sandra.

Sandras söndag...

Sunday Again!
Denna söndag morgon kändes underbar!
Sovit lagomt länge, tog ett varmt & skönt bad med MASSA skum, sen en STOR o lång frukost framför Gilmore Girls.
Sen promenerade ja ner till Gallerian som i nu då tydligen ska fylla 1 år.
Lina & Millan sku stå o sminka där så jag o Maya gick ner och svamla lite där.
Men herregud vart tog dagen vägen var där nere, där inne i den där Gallerian i typ 3 timmar!
Fick mig iaf en sminkning ;)

Har nu funderat på täckbyxköpet här i över 1 år nu.... ännu inte köpt några. Fan!
Fick pengar förra året i julklapp för o köpa ett par, men tror ni ja köpte bågra? Nä precis!
FÖR ATT jag inte hittade några. Och nu börjar d igen, måste ha ett par! Och nu tänkte ja att om ja hittar ett par o önskar mig dom i ett paket så kanske jag får mig ett par i år... Men som sagt måste hitta ett par!
Samma sak verkar d vara me mjukisbyxor, hittar inga! Byxor av alla olika slag verkar bara inte vara min grej!

Nå väl nu e man hemma igen o nu ska ja städa lite och sen i kväll väntar en försenad farsdags middag med pappa o bror. Måste bara fundera ut vart vi ska gå o äta....?

Ha en super mysig söndag!

Love / Sandra.


C-vitamin & glass!

Efter en sen kväll på jobbet vart ja nu VRÅLsugen på den där glassen! Den sjukt goda glassen...
Å d e fasiken inte ofta ja e sugen på glass ska ni veta...
Ben&Jerry´s Chocolate Fudge Brownie e FARLIGT god!!!
MUUUUUUUUUMS!!!

Var bara tvungen åka ner på druggen o köpa en! Köpte lite oboy samtidigt....Låter verkligen vrål nyttigt!
Men när minusgraderna börjar bli blåare o blåare och snön ligger vit på marken e en thekopp eller ett glas varm oboy och tjocksockar d mysigaste jag vet ju!
Nu har ja dessutom badkar åxå....Gud vad ja ska mysa i vinter!

Har börja fundera på julklappar... Vad önskar sig min kära familj egentligen...??
Förstår varför tomten vill ha önskelistor... mkt mkt enklare....
Så mamma, pappa & lillebror börja skriv! =)


Vet ni vad!? Min kära lillebror ska skaffa ny bil IGEN! Jag vet hur den ser ut, haha!!
Men ingen behöver ens försöka klämma ur mig mig d! He går inte! Den som väntar får se....
Hoppas syrran får provköra lite sen =)

Nä nu ska ja dra i mig en dubbel sats C-vitamin och sen göra mig klar för en god natts sömn!
(För att jag inte ska bli förkyld har ja bunkrat upp med 3 rör C-vitamin i dag!)

Gonatt!

Love / Sandra.

Den e så jobbig....

Hatar min TO DO lista!!
Den blir inge kortare, bara längre och jobbigare....
Orkar bara inte...
Slöa, slappa, lata jag!

Funderar om min granne e på väg o flytta dessutom....??

Love / Sandra.

Så fina!



Kolla in skönheterna!
Tror dom bara MÅSTE in i min garderob.... Funderar på d.... =)

Fetish...

När ja var liten var d termosar...
Sen pennor & sudd...
Sen plånböcker & handväskor....
sista åren skor...
Men nu jäklar har d övergått till klänningsfetish!
Älskar klännigar! Finns inge finare eller skönare!
Så ja jag fyller min garderob med en massa underbara "Sandraklänningar" =)
Kan inte hjälpa d...
Alla har vi väl laster...?
Har iaf inte köpt ett par byxor på 1 år tror ja.... Jag tittar inte ens åt d hållet...
men nu behöver ja verklgien nya träningsbyxor, men hittar inget som faller mig i smaken,... ska d verkligen vara så svårt o hitta?

Nä d var ju den där promenaden ja var på väg på.... för länge sen. Månne om ja ids än..?

Jo planerar en liten stockholmstripp.... hoppas ja tar mig i väg vore såååå skoj träffa en massa härliga människor där nere i några dagar. Men fan vad skönt o veta att man sen får åka hem därifrån!

Nå snart e måndagen över igen...snart fredag igen!
Helskota så fort livet går!

Love / Sandra.

Inte omtyckt av alla...

Min granne avskyr mig.... För att folk sitter här tidigt på morgonen, tysta och mumsar i sig min delikata tacopaj.
Dom kan ju inte ens prata för d e så himla gott!
Han hör när ja hänger galgen i klähängarn i hallen.... ALLVARLIGT?!?!?! Han stör sig verkligen på d! E d min vanliga otur eller...?
Alltså han invänta mig från krogen för o gnälla, och jag lämnade lite av mitt minne på hotellet där för ett tag så undrar vad vi kommit överrens om... Dumma dumma Sandra....
Börjar tro att min dörr ska vara låst dygnet runt... D e nå som inte stämmer....
Sedär Jossan, mitt liv e kanske inte allt för skoj JÄMNT! =)

Men vi hade en jätte rolig kväll iaf, kan inte klaga!
Men när man d första man ser när man kliver upp är annonsguiden ( Undra om grannen stör sig på brevbärarn åxå när han kommer me morgontidningen? ) där första sidan visar nästa helgs nöjen. Pink party! låter d inte bara som en Sandra kväll? Kvällens drink: Rosapantern!
Men jag bangar..... Nästa helg blir d lugnt som i en filbunke!
Månne om ja ska ta tag i gymkortet till veckan...? Jo kanske.....

Nå nu ska ja ta mig nå salt o sen börja krypa mig till kojs, gode jädra trötter!

Tack för i går mina söta vänner!

Love / Sandra.


Solstrålen försvann, nu vart d molnigt....

Nu har min solstråle åkt hem... Eller hem & hem... Hennes HEM e banne mig här =)
Men dit ner...dit söderut....
Saknar henne redan... Jossan gumman =(

I morrn e ja ledig. Åker till Lule o spenderar dagen med bästis, träffas föööör lite nu, så blir sååå skoj!
Får även se deras nya lya, INTRESSANT!!! =) Undra när hon ska sluta flytta min bästa...? =)

Nu har ja tagit ett varmt bad och ska åka i väg till John Blund några timmar tänkte jag....
Kanske ses där?

Natta!

Love / Sandra.

Helgen i små ord....

Då var årets Halloween åxå över, d går i rasande fart d här! Snart e d JUL! Jippi...eller så inte.... e inte alls förberedd på nåe sånt på ett tag.

Nå väl hur gick min middag då? Vart d någon med tanke på röran?
JEPP, röran har nu blivit mindre o mer avgränsad. Den ligger nu som ett slagfält i sovrummet.
Så Maya & Lina var här på fredag och åt min delikata middag =)
Dom tyckte iaf om d, d e ja glad för!
Sen bar d av ner på hotto där folk nog inte fattat att d var den dagen Sandra tyckte man sku gå ut....
He var typ inge folk ALLS!
Tur vi träffade på lite folk vi kände iaf.
Jag & Maya hade ju lovat varandra att d inte skulle ske någon efterfest på floragatan...
Men vart slutade vi...?
Jo på floragatan och tillagade varma mackor till alla....
Dessutom vart min tjälknöl åxå nästan uppäten, d var ju faktiskt bra med tanek på att ja lagat för ett helt fotbollslag!
Vart en sen kväll/natt eller morgon hur man nu ska säga....
Rätt pigg ändå på lördagen så tvätta o stod i men på kvällen slog boxningshandsken ner mig igen i soffan.... och där vart ja. oförmögen göra någonting alls.... så blev ingen utgång den här dagen.... då visst ALLA gick ut på hotto.....
Nå väl i går (söndag) var ja tok nöjd att ja hållt mig hemma!

Lunchdejtade med underbara underbara i går!
Josse!
Hon var väl kanske däremot inte lika pigg som mig, men över förväntan ;)
Önskar önskar ÖNSKAR att hon bodde här!!! Året om!!!
Fan vad skoj d vore... Inse!!!
Nåväl man kan inte få allt man vill....TYDLIGT ;)

I dag är d äntligen måndag igen! Wiiii!
Ledig halva dagen.... ska strax banne banne BANNE mig ut på en promis! D här går inte....!!
Känner sig som en degig degig degklump!
Tur människan använder kläder!

Hörni ha en riktigt bra måndag!

Love / Sandra


RSS 2.0