En tung dag väntar...

I morgon är det begravning
I morgon tar vi farväl
Denna text har jag skrivit till henne
Som jag kommer lämna vid hennes grav

Ett syskonbarns sista ord till sin faster

Man skall aldrig sluta tro

Men i bland blir ens tro blind genom det som orsakar våra tårar i sorgen

Vi skall alla denna vägen vandra

Men att acceptera är det svåra

Att ett så kärleksfullt hjärta får sluta slå så tidigt är en gåta

Denna gåta som blir vår sorg

För vi kan inte förstå

Jag hör din röst så tydligt i mitt huvud

Jag ser dig tydligt framför mig

En människa full av liv

Full av minnen

Och full av framtidsplaner

Varför fick du inte leva färdigt?

Nu får du istället vila tryggt bland himlamolnen

Och Ta hand om

och låt dig själv tas omhand

av andra kära som vandrar där uppe

Jag skall för alltid finnas här för våra kära, det lovar jag dig!

Vi bär tillsammans på din kärlek genom vårt forsatta liv här på jorden

En dag står vi alla där vid trygghetensgrind

Jorden är inte en säker plats

Men himlen är evig
 

Faster

Du var stolt över mig

Jag är stolt över dig


Vila tryggt, vila lugnt & möt oss alla en dag vid himlaporten


Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0