Vila i frid faster

Blad kan inte sova...
Ligger & funderar på livet.
Vad vi egentligen gör här?

Tårar forsar ner för mina kinder
ÄNNU en för mig kär person har lämnat detta jordeliv
Min faster
59 år gammal
För lite mer än en vecka sedan får vi det dystra beskedet att faster har cancer
Anette?
Nej nej omöjligt!
Inget så elakt biter på henne, hon är till och med tjurigare än mig & pappa tillsammans :-)
Det var redan då overkligt, men verkligheten hann snabbt i kapp oss
Alltså lite mer än 1 vecka senare har hon nu lämnat oss
Jag hatar cancer, hur kan något vara så elakt?
Jag vet att faffa tagit emot henne med sina öppna armar, var länge sedan dom sågs...
Jag vet att hon har det bra
Men sorgen en människa lämnar efter sig är så svår, så tung, så lång.
Jag vet...
3 kära på mindre än 2 år!
Räcker det inte nu?
Hur stark ska man vara i livet?
Hinner aldrig bearbeta ordentligt så kommer nästa stöt....
Vad vill livet ha sagt?
Miljoner frågor ekar i mitt huvud
Jag hör fasters röst hela tiden!
Hon var en speciell person, men bland dom mest omtänksamma människor jag vet.
Hon ville alla så väl
Familjen, släkten var ALLT!
Må vi göra hon stolt här på jorden, må hon få följa våra liv från ovan
En dag då ses vi igen faster
Det vet jag.
Känns så hemskt och säga men det börjar bli många man kommer möta vid himlaporten en dag

Det känns tungt nu, oerhört tungt
Men för alla som lämnar in får man på något sätt ny styrka till att försöka göra livet ÄNNU mer innehållsrikt
Man MÅSTE leva, man måste ta tillvara på varje dag, varje, timme, varje minut...
För i morgon kan d vara slut
Jag är så OERHÖRT lyckligtlottad som har den familj & släkt jag har
Alla UNDERBARA vänner jag har omkring mig som hjälper & finns där i vått & torrt
En dag som denna påminner en ännu mer om allt man har!
Jag har det sååå bra
Och jag är lyckliglottad som hade Anette som faster & fick lära känna henne

Kärlek & tankar till framför allt fasters familj & min älskade farmor
Men åxå till övrig släkt och vänner med mig som sörjer

TACK till alla mina vänner för att ni finns!
Kan aldrig säga det för många gånger, jag hoppas att ni vet vad ni betyder VARJE dag!

Ska försöka finns ro i mitt huvud & sova några timmar

♥ VILA I FRID faster Anette ♥
  

Love / Sandra

 

Kommentarer
Postat av: Greta Niva

Hej Sandra!



Jag och min dotter Cecilia läste din blogg och grät. Väldigt vackert skrivet av dig.Det är helt overkligt att detta hänt.

Vi tänker på Er och delar Eran sorg.



Kram till Er alla!



Anettes moster Greta med familjen.

2009-06-12 @ 16:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0