En födelsedag utan födelsedagsbarn :-(

Älskade Morfar


I dag skull min morfar ha fyllt 72 år
Det är med tårar och stor saknad jag skriver detta....
Trycker det framför mig, vill inte acceptera att du är borta...
Hade du varit med oss hade vi firat dig i helgen...
Vi hade varit där, jag hade bakat tårtan...
Älskar dig och saknar dig mer än ord kan beskriva...

Detta skrev jag till honom till hans begravning som lästes upp i kyrkan och följde honom ner till hans sista vila.

Kära Morfar...

Jag föddes som ditt första barnbarn

Som dotter till din dotter

Som en del av ditt kött och blod

Och jag fick din haka

Du har varit en sådan stor del av mitt liv

En av dom största

Det är du som givit mig lugnet i mitt liv


Morfar...

Du har många syskon

Och från mina barndomsögon har jag alltid sett sådana kärleksfulla och starka band mellan er

Ni kommer alltid vara vackra och älskade i varandras minnen


Men morfar...

Din fru, dina två barn och dina fem barnbarn var alltid din stora stolthet i livet

Vi har alltid kommit först

Man har alltid sett lyckan i dina ögon av att vara nära oss

Man har alltid kännt hur mycket du har älskat oss

Du har alltid tagit hand om oss

Jag önskar bara att du fått en längre tid i livet till att ta hand om dig själv

För du om någon morfar, var väl värd det


Moffa...

Att ditt hjärta nu har slutat slå kommer ta länge för mig att förstå

Att inte få ha dig kvar i mitt liv är för overkligt för mig att kunna se

Men jag vet att du vilar i frid

Jag vet att du inte har ont

Jag vet att du somnade in och kände dig nöjd över ditt liv

Det är med tårar av kärlek och med stor sorg i våra hjärtan vi alla står här i dag

Du är en ängel nu morfar

En ängel som för alltid kommer finnas vid vår sida

Du lever vidare i våra hjärtan

Som ett så vackert och så starkt minne


Morfar...

Jag är så stolt!

Så stolt över att veta att du är min morfar

Och jag kommer älska dig och sakna dig resten av mitt liv


Sov gott kära Morfar

Res i kärlek tills vi möts igen



/ Ditt först födda barnbarn Sandra.



 Det är för dig morfar som pappa har tänt ett ljus på min bro för...
Mommo har tänt ljus i ert hem, hoja hon & vi alla saknar dig sååå....



All min kärlek till dig där du är nu....

Sandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0