Jåhå hon lever Sandra lilla....

Jag ska börja dagens bloggande med att LOVA att bli en mycket flitigare bloggare i framtiden... efter vissa klagomål :-)


Nå väl vänner d har ju då som ni säkert förstått hänt en hel del i mitt liv sedan jag skrev sist.

Tyvärr mestaldels tråkigheter, och d verkar vara segt få vänt på olyckan /oturen.

Mycket av det som hänt kommer jag inte dela med mig av alls...


Men d tyngsta som hänt sedan jag skrev här sist är min morfars hastiga bortgång.

Den 15/12 -07 slutade hans hjärta att slå nere i Umeå, exakt 5 månader efter Jimmys bortgång.

Han var underbar min morfar, en sådan stor del i mitt liv och jag saknar honom fruktansvärt....

När jag fick beskedet befann jag mig i Göteborg.

Där skulle jag under 3 dagar provjobba på en salong, d slutade med att jag gick efter en halv dag, så resan ner dit vart mer som en nöjessväng än jobbsväng. Men jag tänker inte låta mig behandlas hur som helst! Nån måtta får d vara!

Tråkigt bara att få beskedet om morfar så pass långt hemifrån, resan hem var bland dom längsta resorna jag varit med om.

Livet är inte evigt, d har jag ännu en gång fått erfara....


Annars söker jag fortfarande jobb som en tok, har åtminstone bestämmt mig stanna i dom norrländska skogarna en bra tid framöver. Ska bara ta och flytta från byn till stan och börja ett nytt kapitel i mitt liv. Hoppas verkligen snart få börja jobba, börjar gå mig själv aningen mycket på nerverna om dagarna.


Senaste helgen som varit tog jag ett brejk i livet och packade mina väskor och flyttade till bästaste bästis i stan för några dagar. Tro mig att dom dagarna behövdes. Massa skratt, tårar, god mat o dryck, badat badkar, tagit långa promenader, myst o bara varit och sen vart d en dubbelghelg på krogen.... Men va fan d var d värt! Vi hade super skoj och träffade mycket härliga människor!! Med en klump i magen åkte jag hem till byn på söndag... Jag vill verkligen flytta.

Men tack min söta för helgen :-)

Lever på den ett tag framöver nu ;-)


Nu är d snart helg igen, då ska mammsen o jag åka upp till mommo o hälsa på och se så hon har d bra....


Nästa vecka är det alla hjärtans dag, tror ni inte att vi skulle kunna ställa in den dagen i år?



Love / Sandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0