Mammahelg!!

VARNING!! Denna skrivning kan bli lååång!

Hänt en del i helgen alltså kan man säga, eller faktiskt så har d hänt en del dom sista veckorna som jag inte alls kunnat skriva om här.
Detta eftersom min mamma läser mig blogg :-)
Denna helg kom enbart nästan att handla om henne...
På lördag hade jag nämligen ställt till med kalas för henne för att hon 50 år fyller nästa lördag!!
Hon har inte vetat om någonting om denna fest, absolut ingenting!!! Och det har ju inte varit d enklaste, men jag lyckades!!! :-)
På fredag kväll gjorde jag dom sista detaljerna inför lördagen...gjorde klart sånghäftena och skrev tal och allt möjligt. Har förberett detta i 2 månader typ så har varit rätt mkt....
Men natten till lördag vart jobbig... Kunde fasiken inte sova, låg o funderade om allt var gjort, hade ja glömt något, hur skulle mamma reagera? skulle gästerna komma allihop? Hoja... Har drömt såna mardrömmar i veckan om festen så jag har gråtit när jag vaknat....
Men till slut kom han John Blund... Men då sov jag ju lite för länge på lördag ist, vilket inte föll in i min planering.
Nåväl steg upp och började baka alla dessa 3 tårtor, som jag vart sååå nöjda med.
Tror moffa vart rätt stolt när han tittade ner på mig o mina små bakverk ;-)
Mamma ringde vid 11 och frågade om jag kunde skjutsa henne till bussen vid 13...
Joho, d var ja ju som tvungen kunna göra, hade ju inget annat för mig.....trodde ju hon.
Hon visste ju inte att jag höll på o stressa livet ur mig med tårtorna och packningen o var på väg o fara 13.
Inget varmvatten fanns d heller i mina rör på lördag så jag bestämde mig för att jag götr klart allt här hemma o åker till mamma o duschar o låsas vara cool lugn, så skjusar jag henne till bussen sen.
D gick hur smidigt som helst!! Mamma åkte med bussen till stan...
Jag åkte ungefär en halvtimme efter henne hihi.... efter jag hämata en massa saker jag behövde hemifrån henne som jag inte kunde hämta när hon var hemma.
Drog mot stan o for till bästis där jag var kring 15 tiden....
Började genst göra mig i ordning typ... Så jag inte skulle behöva stressa som en tok....då blir sminkningen ALDRIG bra....
Men ju mer klockan vart ju mer nervös vart jag hur allt skulle gå....
På med kavaj o finbyxor... kände soerhört konstigt med byxor på fest, men tror jag var rätt fin ;-) hahaha!!!
Tog en skridskofärd ner till bilen (( Glashalt med skor som hade slät sula och smal klack )). Åkte mot stan o restaurangen vi skulle hålla till på!
Nu var d dags, gästerna började samla sig... nu skulle vi hämta mamma.
Mamma höll till på en annan 50 års fest inte långt ifrån oss... så vi åkte dit, där stod hon med ögonbindel och Mona räckte över henne i trygga händer. Det var hennes kusin som förde henne till bilen, men en förvrängd röst o dialekt hahaha!!!
Jag satte mig i baksätet....
Mamma sa inte ett ord på vägen!! Men oj så hon ska ha funderat....!!!!
När vi kom fram åkte vi in i ett garage där vi tog ut henne ur bilen o gick in på restaurangen, hon trodde hon var på en bensinstation :-)
När vi kom in var alla helt tysta.... Sedan tog vi av henne bindeln och alla sjöng!
Jag har ALDRIG sett min mamma så överrumplad!! Hon var chockad.... Ja hon var nog d hela kvällen.
Festen vart sedan så så lyckad!
Vi åt fantastiskt gott... alla som bor i Luleå måste gå till pastabacken och prova deras mat! Helt underbar!
Vi drack gott, och säkert för mkt hihi...
Alla hade jätte trevligt och skrattade o tjoade!
Vi sjöng massor, vi höll tal och vi lyssnade till Manuels underbara sång!!!
Jag vet inte riktigt vart mamma var hela kvällen... hon var bara så chockad hela kvällen....tror hon var d när jag kom till henne dagen efter åxå :-)
Men hon var väl värd allt slit och all tid jag lagt ner på festen.
Och alla dom som låtit sina läppar vara seglade inför henne tackar jag från mitt hjärta!
Även Manuel o Kristoffer som hjälp oss med lokal, mat o dryck, och pirfa service!! helt underbart!!
Även Mona som vi tog mamma i från på kvällen.... :-)

Söndag morgon.... Var jag typ sliten..... kan man säga.
Körklar kände jag mig inte, o kändes inte som ja sku bli d den dagen heller.
Så jag åkte me bästis hem o lämnade bilen i stan.
Jag låg hos mamma hela dagen... vi sov lite, åt lite och bara pratade.... Myyys!
Bror hann ju komma in som ett spjut genom dörern pigg o glad som han alltid är.
Tänk om man kunde vara som han ibland..... Å skippa alkoholen!!! Nå väl.....
Sen barka d hemåt mot sängen....

I dag måndag vaknade jag fortfarande bakis kändes d som, tror man börjar bli gammal. Eller så har all spänning o stress släppt kroppen efter festen.... Menmin rygg värker som stryk! Tur att jag ska till Micke i morrn igen o knäcka till lite...
Men i dag har jag varit till IKEA IGEN!! Men idag handlade jag inte en enda pinal!
Var bara med som sällskap till bästis o hennes syter.
Sedan åkte vi till lule där vi hämtade upp alla grejer som vi lämnat på resturangen efter festen.... Så nue kylen fylld i tårta... igen... kändes som ja nyss slängde fördelsedagstårtan... Fan så tiden springer förbi!!!
Nu sitter jag här och känner att dagens blogg inte alls vart bra, jag e för trött tror ja... blev så mkt jag ville ha med... Men man vart en förkortad version nu....
Dags att snart slänga sig i säng så man komemr sig upp i tid i morrn...hoppas på sol o inte kallt så ska man ta sig en lång promis!!!

Just ja! Ringde en tjej i dag ang ett jobb... Så då håller vi tummarna igen att d är något bra!!! Ska träffa henne i veckan!!! Wiiii!!


Love // Sandra.

image3Den bästaste av alla mammor!!! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0