På ranten hela helgen - Nu e man sjuk igen.

Ja då var d måndag igen... Helgen gick lika fort som vanligt.
Dock har mitt jäkla internet slutat fungera nu så blir inte bloggskriv varje dag nu... Måste fixa mobilt, men d kommer.
Nå vad har helgen innehållt dårå??

JO!!

På fredag gick jag världens härligaste långpromenad med hunden. Solen värmde skönt, och vi gick på en massa härliga skoterspår i skogen. D var så tyst o stilla... E så skönt när d fryst till på spåren så man kan ta promenader efter lederna o slippa gå inne i byn...Man e rätt less på alla vägar i byn vid d här laget! :-)
Sen åkte jag till kalix o tog mig en solning, när d sen bar hemåt för städning började dagen kännas lite motig :-)
Nåväl planerna var en Lets dance kväll me Funny Fanny hemma hos mig. Städade hela eftermiddan för att försöka få d bortgjort så helgen vart fri sen. Vid 17 sku ja precis hoppa in i duschen så ringer Fanny o frågar:
- Ska vi åka till boden till syllan??
Jaha ja tänkte jag, orkar ja d??
- Jo då nog kan vi göra d, sa jag till slut.... :-)
Snabb dusch sen bar d av till mamma på middag och surra lite me mor o lillebror...
Hem o packa d livsviktiga för natten i boden, typ pyjamas och ansiktsprodukterna...
Sen bar d av... Mot Boden.
Men nu e d ju så att Fanny e kanske den mest åkrädda människan jag känner så d e liiiiite jobbigt köra runt på henne ibland :-)
Hon gör en liten liten grej väldigt väldigt stor ibland hahaha!!!
Nå väl vi kom oss fram till Lets dance iaf.
Men om jag och Fanny pratar mkt när vi ska se på tv kan ni ju bara tänka er hur d blir med båda systrarna Hansen framför tvn!
Jag var nog den som såg mest av programmet, men d gick inte focusera direkt med dom där tjatterflickorna:-)
Men då blir d ju som vanilgt....
Fanny drack ett glas vin och frågade sen:
-Ska vi gå ut på krogen?
Jag och Helen tittade på varandra...
-Allvarligt?
Oj oj nu gick disskutionerna heta om vi sku gå ut eller inte, jag hade ju som sagt inte med mig NÅTT för att gå ut på krogen! Vi sku ju bara ta d lugnt framför tvn.....Hm.... :-)
Nå hur tror ni d slutar??
Jajjemän helt riktigt...UTGÅNG!!!
Dock rätt så nyktra damer den här kvällen ,otroligt skönt!
Var lite folk inte alls nå fart på stället, men e väl en sån helg....
Ja herregud nån cider o shot senare bar d av till frasses för lite nattmat innan vi tog oss till sängs och somnade in hela drösen rätt så fort.
Vi skulle faktiskt upp tidigt och åka hem....

Jag vaknade upp kring halv 8. tvättade bort sminket, trodde jag skulle väcka hela huset, men inte.
La mig framför tvn och väntade på att alla sku vakna.
Jag o Fanny hade planera åka rätt så tidigt.
Vi var i väg vid 10, var meningen jag sku i väg till överkalix o kolla kläder på dan.
Men när ja kom hem och sku hämta upp mamma som höll på o städa insåg jag att jag hade ju halva huset åxå kvar o städa eftersom d vart så stressigt dagen före.
Så vi struntade i o fara och jag for hem o städa hela huset ist.
Shit så skönt d var o får d gjort, nu njuter man bara av o vara hemma :-) Älskar nystädat o renbäddat :-)
Nå nu var d lördag kväll... Dags att åka till stan till bästis.
Kom mig väl i väg kring 19, vi åkte på maxi o handlade lite grejer till lägenheten sen åkte vi hem till bästis o lagade lite mat och drack lite vin o bara myste. Vi fick lite främmande på kvällen och vi satt o surra i flera timmar.
Jag kände mig segare o segare...snorigare o snorigare...fick mer o mer ont i halsen.
Jaha ja tänkte jag:-
-sjuk igen! Jippi!!...NOT!
Vart sent som tusan den här natten åxå....vi la oss väl kring halv tre.
Somnade innan jag hade lagt huvudet på kudden typ!

Vaknade på söndag morgon helt kallsvettig!
Nu var ja sjuk igen....
Åkte hem mitt på dan, och sen låg jag nog mest i soffan resten av dagen...
Orkade inte med nå mer...
KOllade den asolut bästa filmen som finns... THE HOLIDAY!!
Kan se den om o om o om igen!!! Sjuuuuuuukt bra!
Kan inte jag få mig en Jude Law!! ;-)
Somnade till två timmar på tidiga kvällskvisten där och vaknade just innan halv åtta tiden...
Då ringde Fanny...
- Kan du köra mig o stina till akuten?
-What?! (rätt så yrvaken)
- Stina har fallit och har ont som f* i axeln, vet inte om den gått ut led el nå.
-Wops!Klart jag kan köra.
Åkte till Fanny och hämtade dom, Mojjan blev kvar hos storebror.
Lillahjärtat så ont hon hade... :-(
D slutade iaf med att hon fick röntga och då visade d sig att hon hade brutit nyckelbenet.
FInns inge göra, d läker av sig självt och d e väldigt vanligt bland barn.
Men hon var mkt gladare när vi åkte hem, en nalle och ett klistermärke rikare :-)
Nu kände jag mig riktigt febrig så åkte nästan direkt hem o la mig när vi kom oss hem...

Vaknade i morse inte alls heller så pigg....
Jag som trodde jag hade blivit helt frisk..Men nej nej!!!
Vet inte vad dagen har att erbjuda än alls, blir nog väldigt lugnt, en promis om ja orkar.
Sitter just nu hos mamma, eftersom jag själv inget internet då har :-)

Haha, såg precis åxå att d var dubblet Randeblad i tidningen i dag... Inte ofta!!
Pappa fick dagens ros och kusinen ny frisyr :-)
Nice!

Jo förresten, Sanna Nielsens låt i melodifestivalen var HELT UNDERBAR!!
Undra om hon inte tar hem allt....

Ha en bra dag!!

Love // Sandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0