Proppmätt med vaxade ben..!!

En ny vecka nya möjligheter, bara d att dom går så hiskelit fort! I om en dryg halv timme är d redan onsdag...
Jo ni, halva veckan har snart gått o jag har då inte hunnit med tiden.
I går tog jag mitt förnuft till fånga och bestämde mig för och börja äta lite nyttigare och röra lite mer på mig.
D går ju inte d här... Efter helgen hos mommo hade jag nog egentligen ätit upp mig för minst en vecka framöver, alltid likadant. Fika, mat om vartannat...Fler som känner igen sig hemma hos far o mor föräldrarna? :-)
Men d får man bju på!
Men nu e långa härliga promenader på dagarna i vårsolen som gäller! Vädret har ju inte varit o klaga på än så länge iveckan, helt underbart!
I dag åkte jag till Kalix o sola..... JAG VET!! Jag e hudterapeut o hudterapeuter solar inte...!! Men ibland måste man bara för och få ljuset o få lite färg på kroppen för att må bättre... Ibland behövs d inte mkt :-)
Så jag har gett mig fan på å kunna unna mig d nångång då o då emellanåt!
Men alla ni där ute...!! D e FARLIGT sola solaruim, d e verkligen verkligen sant, D e ingen myt.....!!! Risken för hudcancer ökar med 50 % om man solar mer än ca 10 ggr per år....!!
Så snälla vänner låt d inte bli allt för ofta, d e inte svårt me brun utan sol egentligen....Snyggt blir d åxå ;-)
Nåväl sedan åkte jag hem efter en massa ärenden i Kalix och mixa ihop världens största och godaste sallad som jag åt av tills jag inte knappt kunde lägga mig i soffan!! D var såååå gott, o d var ju nyttigt ;-)
Om man bara sku äta me måtta...Hahahahaha!!!
Nu vet jag bara att disken väntar på mig där i köket i morgonbitti, tycker inte om tanken men jag orkade bara inte...
Började ju vaxa benen ist, hur fan kan man utsätta sig för d åxå EGENTLIGEN??
Hoja i dag gjorde d så ont....!!!! Sitter där och drar remsorna i sin ensamhet o skriker....AJJJJJJJJJ!!!
Men men ska man vara fin får man lida pin ;-) Eller??
Nu e man iaf hårfri!! D e ju d viktigaste...hihi.
Nu har jag precis avslutat kvällen med en film... Irene Huss, jävligt bra svensk film faktiskt.
Rekommenderar den....!!!
Nu sitter man här i sängen med datorn i famnen.... E fortfarande så mätt av salladen att jag knappt orkar röra mig så håller mig här nu :-)
Ska ta o läsa några stycken från min Camilla Läckberg bok som jag påbörjade i går kväll, redan fast efter bara några sidor...!!
John Blund har väl bestämmt sig återigen för att besöka mig sist av alla så d är väl nån timme kvar innan skönhetssömnen får sin ro :-)

Men nu e d dags lägga ner bloggen för i dag, känns mest som svammel i dag... :-)

Natta med er, o ch sov gott!

Love // Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0