Slutspurten av veckan....

Uppdatering Sandras liv v. 8 - 2008

Onsdag: Sandra försöker börja ett nytt nyttigare liv, kvällen till ära när d ändå e lost på tv rusade jag till Ica precis innan stängning och inhandlade en massa frukt o for hem o hackade ihop en super härlig fruktsallad!
Funderade på avd man skulle äta till den, nått måste man ju ha. Men fy vad onyttigt med glass o sånt, så jag kom på iden KESO (( Som jag nyligen lärt mig tycka om )). Tog med mig mina nyttigheter + lite rött nyttigt the, haha, till Fanny precis i tid till Lost skulle börja.
Och jag kan verkligen rekommendera fruktsallad o keso, d var såååå gott! Åt så vi trodde vi sku spricka! Allt tog iaf slut så jag slapp kånka med mig allt hem igen.
Lost vart man lika förbannad på igen när d sluta....Vänta en vecka på nästa e en plåga.
Sen vart d lite surr som vanligt o sen bar d hemåt till sängen o John Blund....

Torsdag: Steg upp lika seg som vanligt ( förkylningen envisas som bara den, less!!! ).
Tog en lugn morgon, tog en varm dusch, åt min gröt och tog på mig jeans för första gången på typ ett halv år :-)
Vid halv 12 åkte jag mot Lule. Träffade bästis i stan och vi for o kolla på lite tapeter.... Längtar sååå tills jag ååxå får börja fixa o dona i en lägenhet till MIG SJÄLV!!!
Bästis köpte några rullar o lim, sen bar d av mot OBS (( Ja, jag tänker för alltid kalla d OBS )), där vi tog oss en lunch o satt o jyra ett bra tag.
Vi kom till slut fram till att vi skulle göra ett försök med o åka hem till henne o tapetsera.
OBS!! Vi var extrema nybörjare!!
Men vi tänkte iaf ge detta uppdrag en prövning!!
Hur tror ni d gick...............???
Ja men självklart... Jätte bra :-)
Tog väl sitt lilla tag men när vi gjort en vägg var vi riktigt riktigt nöjda över d vi åstakommit!
Sen om tapeterna skulle ha rullat ihop sig när bästis vakna var ju en annan femma..... :-/
Men vi hann intemer än en vägg så var d dags för oss båda att dra oss hemåt mot byn.
Eller jag skulle ju på Maxi o handla lite mat så d vart en lite svängom tll storheden igen åxå.
När ja kom till byn fick mamma sina varor och sen drog jag till Fanny ÅTER IGEN en kväll....
Råttan jobbar eftermiddag så dom här veckorna brukar jag vara hos Fanny typ VARJE kväll... :-)
Ingen förändring i kväll även fast jag kände mig speedad som bara den när ja kom dit efter att ha varit i farten hela dan.
Kolla lite tv, surra lite mera... (( Att man hittar så mkt nytt prata om fast man träffas varje dag, hihi...Eller ältar vi kanske?? ))
Nå väl, när ja kom hem hade en viss person varit in i huset o hämtat lite grejer, dock inte allt...TYVÄRR. Fortfarande saker som e sååå i vägen, men hoppas jag snart bli av med d.
Känslan var tung, jobbig och definitiv... Men vad kan jag göra?? Inget..... :-(
En tår rullade ner för min kind, allt jag hade var en dröm.... En dröm för bra för o vara sann helt enkelt.
Livet e bra orättvist ibland...oftast.....
Till slut somnade jag och har dröm t en hel jäkla massa....!!!!

Fredag morgon: ........Som jag i dag försöker komma ihåg!!
Men jag gör d bara inte, vet att d var nå spec.... Grrr....Blir irri!!!
Nåväl bästis messa tidigare o berättade att d INGA bubblor fanns i väggen!!!
Tapeterna sitter fast o fint där :-)
Vad var d ja sa!? Brudarna fixar själv, vad ska vi me karlar till ;-) hahaha!!
Ätit min gröt nu och ska väl klä mig strax o ta en promenad i snön där ute, nu kommer d ÄNNU mer...
Jag tycker faktiskt att d räcker nu, d ska ju hinna bli sommar i år åxå!!! Men d e mys me snö, ska inte klaga.
Önskar bara d skulle vara mer utflykter, men d blir inte d nå mkt mer... :-(
Så mer har inte hunnit hända än i dag.... Ska väl fixa lite skattepapper och lite ams papper och tvätta o plocka lite här hemma...sen bär d väl av till Fanny i kväll o kolla lets dance som vanligt!

See ya later..!!

Love // Sandra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0