Drömmen som aldrig kan bli verklighet.

Förra veckan drömde jag en dröm som jag sent ska glömma, om ens någonsin.
Jag var här hemma och telefonen ringde.
Det var först tyst i luren när jag sen hörde ett andetag som jag direkt kände igen.
Rösten som sedan sa: - Hej Sandra, var en röst som aldrig kommer sluta eka i mitt huvud.
Det var Jimmy, min älskade vän Jimmy....
Kommer inte i håg alla detaljer från drömmen men vår konversation gick bland annat såhär:
( Det obehagligaste i hela drömmen)
Jimmy - Sandra jag vill berätta för dig att jag lever
Jag - Jag visste det, jag visste att du fortfarande lever!
Jimmy - Jag vet att du vet att jag lever.
Tårarna sprutade under hela samtalet. Han sa dessutom att jag inte fick säga åt någon att han levde, inte än.
Han hade hållits gömd hela den här tiden iså många månader.
Sen bad han mig uppdatera honom om allt som hänt i Töre den sista tiden, han visste ju ingenting.
Då kunde jag inte annat än skratta.
Det sista jag  minns från drömmen var att jag skulle berätta till pappa att Jimmy levde.
Det gick knappt för jag kunde inte andas och jag grät hysteriskt.
Sedan vaknade jag med kramper i kroppen och grät som ett barn.
Vet att drömmen låter helt konstig, men vad kan den betyda?
En dag ska ja ta reda på d.

Saknar honom så, tänker på honom varje dag.
Men förstår inte att han är borta från mänskligheten...
Men han har än en gång bevisat att han lever kvar i våra drömmar för evigt.


Love // Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0